Nenechte se ošáliť! Nenakupujte na Viagogo.

14. ledna 2019

Zakoupili jste si vstupenku přes sekundárního prodejce (např. na Viagogo)? Přečtěte si tento článek a dozvíte se více informací ohledně platnosti vaší vstupenky.

Co je sekundární prodejce (např. Viagogo)?
Sekundární prodejce znamená, že obchod, ve kterém jste si vstupenky zakoupili, není oficiálním prodejcem vstupenek pro danou akci. Aby mohl prodávat reálné vstupenky, musí takový obchod navštívit oficiálního prodejce (v případě koncertů, které prodává Lístocheck, přímo stránky listocheck.sk nebo listocheck.cz) a zakoupit vstupenky tam. Takové vstupenky dále prodává na své stránce za vyšší ceny, než je jejich pořizovací cena, aby na nich vydělal.

Vstupenky jsem si koupil(a) na Viagogo, ale jsou označeny logem Lístocheck. Jsem zákazníkem Lístocheck nebo Viagogo?
Samozřejmě, že vstupenky na naše akce jsou označeny našim logem - jsou to naše vstupenky. Pokud jste si je ale koupili na Viagogo, jste zákazníkem Viagogo. Našim zákazníkům je ta osoba, která původně vstupenky koupila u nás a později je prodala přes Viagogo Vám.

Jsou vstupenky koupené přes Viagogo platné?
Mohou, ale nemusí být. Aby byla vstupenka na naše akce platná, musí nést pravdivé a skutečné jméno držitele. Při nákupu na Lístocheck se jméno držitele vyplňuje na stránce košíku na každou vstupenku zvlášť. Pokud vstupenka, která Vám od Viagogo přišla, nenese Vaše jméno, není platná. Pokud jste si na Viagogo zakoupili dvě vstupenky a obě nesou Vaše jméno, platná je pouze jedna z nich. Na druhé vstupence musí být uvedeno jméno člověka, který s Vámi na koncert půjde.

Jak změním jméno na vstupence koupené přes Viagogo?
Kontaktujte Viagogo s požadavkem na změnu jména na vstupence. Tento požadavek musí akceptovat, pokud je v jejich zájmu, abyste se na koncert dostali. Člověk, který dané vstupenky zakoupil u nás (a prodal přes Viagogo Vám), musí kontaktovat náš support na support@listocheck.sk nebo support@listocheck.cz. Nebo se musí přihlásit do svého účtu Lístocheck a změnit jména na vstupenkách přímo v našem systému.

Nemůžete změnit jména na takových vstupenkách vy?
Nemůžeme. Požadavku na změnu jména na vstupence můžeme vyhovět pouze tomu člověku, který u nás vstupenky zakoupil. Právě jméno držitele vstupenky je způsob jakým se snažíme bojovat proti sekundárnímu prodeji našich vstupenek, na který doplácejí pouze obyčejní lidé, kteří se nechají zlákat reklamou Viagogo a zaplatí za vstupenky podstatně více, než u oficiálního prodejce - u nás.

Je Viagogo podvodní stránka?
Pokud jste si přes Viagogo zakoupili platnou vstupenku, tak ne, přestože jste se nechali zlákat na dražší vstupenky a můžete se cítit podvedeni. Jak jsme však zmínili výše, aby byla vstupenka v síti Lístocheck platná, musí nést skutečné jméno držitele vstupenky, co prodej na Viagogo neošetřuje a vědomě posílá svým zákazníkům neplatné vstupenky s vymyšlenými jmény. Prodávají tím pádem neplatné vstupenky za vyšší než oficiální ceny, ke kterým si následně přidávají různé absurdní poplatky, což už můžeme chápat jako podvodný prodej.

Koupil jsem si vstupenky na Viagogo, jsou na nich uvedeny cizí jména, na mé otázky nereagují. Co mám dělat?
V první řadě už nikdy nenakupujte přes Viagogo nejen naše, ale žádné vstupenky, protože si nevíte předem ověřit jejich původ ani platnost. Dožadujte se svých zákaznických práv všude tam, kde je to možné. V České republice již některé banky zakázaly platbu svými kartami na webu Viagogo. Viagogo dostalo také několik pokut od České obchodní inspekce. V Anglii už podnikli právní kroky, aby omezily výši poplatků, které Viagogo může svým zákazníkům účtovat. Viagogo však bude prosperovat nadále, pokud se stále najde dostatek lidí, kteří se nechají zlákat na jejich podvodné reklamy. Varujte před Viagogo své známé a pomozte šířit povědomí o stránce, která vědomě zavádí a nachytáva méně zkušené návštěvníky kulturních akcí.